راه کارهای تامنیک

مجموعه ای از راه کارهای پیاده سازی شده منطبق با اکوسیستم کسب وکار ایران در حوزه تجارت الکترونیک که به مدیران کسب و کارهای مختلف کمک می کند مدیریت و فروش خود را در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک ارتقاء دهند. در زیر می توانید این راه کارها را بررسی نمائید.

فروش کالا و خدمات

فروشگاه آنلاین وبسایت یا اپلیکیشنی است که بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد محصولات و خدمات را جستجو ، سفارش داده و هزینه آن را پرداخت کنند. راه اندازی یک فروشگاه موفق منجر به  افزایش بازدیدکنندگان از فروشگاه شما و همچنین سهولت در یافتن محصول موردنظرشان  و در نهایت افزایش فروش شود.

فروشگاه های اینترنتی معمولاً شامل ویترین ، سبد خرید ، سیستم های تکمیل سفارش و پرداخت آنلاین می باشد، گزینه های میزبانی فروشگاه زیادی وجود دارد که می تواند تأثیر زیادی برتجربه کاربر بگذارد و می توان از تجزیه و تحلیل وب برای تعیین اینکه ترکیبی از صفحات وب ، انتخاب محتوا و پیشنهادات محصول موثر است ، استفاده کرد.

ویترین فروشگاه آنلاین انواع مختلفی از اطلاعات را از جمله توضیحات شرکت ، انواع کالا ، صفحات توضیحات محصول ، خط مشی های فروشگاه و اطلاعات تماس به بازدید کننده ارائه می‌دهد. یک سبد خرید به مشتریان امکان انتخاب و ذخیره موقت محصولات مورد نظر خود را می‌دهد.

در حقیقت بر مجموعه‌ای مهم و کلیدی از مزایا تمرکز کرده و به تمام پرسش‌ها و تردیدهای احتمالی بازدیدکنندگان در مورد محصول خود پاسخ‌‌‌ می‌دهید؛ البته نیازی نیست که فروش سایر محصولات را متوقف کنید. همواره‌‌‌ می‌توانید این محصولات را از طریق صفحات دیگر یا با استفاده از بهبود مدیریت قیمت ها تصویری خاص تر از محصولات و طراحی تم فروشگاهی به روز متناسب با کسب و کارتان فروش کالاهای خود را بالا ببرید.

خرید آنلاین نوعی تجارت الکترونیکی است که به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا با استفاده از یک مرورگر وب ، کالا یا خدمات را از طریق اینترنت به طور مستقیم از طریق اینترنت خریداری کنند. مصرف کنندگان با مراجعه مستقیم به وب سایت خرده فروش و یا جستجو در بین فروشندگان جایگزین با استفاده از موتور جستجوی خرید ، کالایی مورد علاقه خود را پیدا می کنند که در دسترس بودن و قیمت یک محصول مشابه در خرده فروشان الکترونیکی مختلف را نشان می دهد. مشتریان می توانند با استفاده از طیف وسیعی از رایانه ها و دستگاه های مختلف ، از جمله رایانه های رومیزی ، لپ تاپ ، رایانه های لوحی ، تلفن های هوشمند و بلندگوهای هوشمند ، بصورت آنلاین خرید کنند.

مدیریت فروشگاه فایل دانلودی بسیار آسان است و برای کسانی که تا به حال فروشگاه اینترنتی راه اندازی نکرده اند بسیار راحت خواهید بود. از دیگر مزیت های ساخت فروشگاه فایل دانلودی این است که میتوانید فایل های خود را بدون محدودیت به تمام نقاط ایران و جهان برسانید.

مناسب برای کسب و کارهای:

  • انتشارات
  • مراکز دانشگاهی
  • کافی نت
  • مراکز آموزشی آنلاین
  • مراکز فروش فایل و محتوا

بخش ویژه ارائه خدمات و فروش فایل از جمله راه کارهای تامنیک می باشد.

یکی از مشکلات کسب و کار های متوسط عدم تامین تعداد مناسب از یک محصول هم زمان برای فروش فیزیکی و آنلاین است ، که در بیشتر موارد به دلیل عدم هماهنگی بین فروش فیزیکی و سایت ، کالا موجود نبوده  و موجب نارضایتی مشتریان آنلاین می شود . تامنیک با ارائه نرم افزار صندوق آفلاین موجودی و فروش محصول را همزمان بر روی سایت و فیزیکی کنترل کرده و از نا هماهنگی در فروش جلوگیری می کند .

قیمت گذاری برای کالا و خدمات تحت تاثیر بهای تمام شده، وضعیت رقبا و تقاضای بازار ، نوع خرید و پارامتر های دیگر که شاید گاها فقط در بازار ایران با توجه به نوسان قیمت وجود داشته باشد همواره دغدغه تیم های فروش بوده است . فروش آنلاین نیازمند قیمت گذاری مدون و به روز بودن سایت می باشد .

یکی از راه حل های تامنیک برای مدیریت این موضوع سیاست فروش است که به کسب و کارهای کمک می کند علاوه بر ایجاد قیمت گذاری های متنوع با شرایط خاص مانند نوع فروش ، نوع فروشنده ، انبار فروش ، تاریخ و ساعت فروش  ، تعدادفروش به صورت خودکار قیمت گذاری را انجام می دهد .

بازاریابی

مدل کسب و کار هر شرکت و کسب و کاری مخصوص خودش نیست و همه آن‌ها در یک دسته‌بندی عمومی و کلی قرار می‌گیرند. مدل‌ کسب و کار B2B – بیزینس به بیزنس، B2C – بیزنس به مصرف کننده، B2B2C – بیزینس به بیزینس به مشتری کننده و… همگی مدل‌های کسب و کار هستند که برای اجرای آنها نیاز به پلتفرم های قدرتمند است .

مدل کسب و کار فروشگاه های اینترنتی B2C است. اگر کسب و کار خودتان را می‌خواهید راه‌اندازی کنید و یک محصول و یا خدمتی را می‌خواهید در اختیار یک مشتری بگذارید، شما هم وارد فضای مدل B2C می‌شوید. فروش مستقیم مصحول به‌دست شما  با فروشگاه ساز تامنیک از جنس همین مدل کسب و کار است.

Business to Business(B2B) یا همان بازاریابی تجارت به تجارت همان گونه که از نامش پیداست به بازاریابی محصولات یا خدمات به مشاغل و سازمانهای دیگر اشاره دارد.

اشکال مختلفی از بازاریابی تجارت به تجارت وجود دارد: اشتراک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) ، راه حل های امنیتی ، ابزار ، لوازم جانبی ، لوازم اداری…که بسته به نوع تجارت شما قابل تعریف است

تکنیک های بازاریابی B2B برهمان اصول اساسی بازاریابی مصرف کننده تکیه می کند، اما با روشی منحصر به فرد اجرا می شود.

با توجه به این مسئله که مصرف کنندگان محصولات را نه تنها با توجه به قیمت انتخاب می کنند بلکه مواردی از قبیل محبوبیت، وضعیت، و دیگر محرک های احساسی را نیز در نظر می گیرند، در حالیکه برای خریداران B2B تنها قیمت و سود بالقوه محصول اهمیت دارد. در بازاریابی b2b تجار مجبور به شناخت مشتریان و واسطه ها می باشند.

در این مدل تجارت (b2b) خرده فروشی اهمیت و جایگاهی ندارد و خریداران به دنبال خرید عمده محصولات با سود خوب هستند، زیرا خرده فروشی خالی از ریسک نیست و خریداران تمایلی برای خرید هرنوع جنسی را از اینترنت ندارند.

مدل B2B2C : شرکت‌های تولیدکننده‌ای که به‌صورت مستقیم با یک فروشگاه وارد همکاری می‌شوند ابتدا یک مدل B2B را شکل می‌دهند. حال اگر آن کالا صرفا از طریق یک فروشگاه به دست مشتری برسد، مدل کسب و کار آن‌ها کامل‌تر شده و B2B2C را شکل می‌دهند.

سیستم ها و زیر سیستم های تامنیک برای پیاده سازی این مدل های کسب و کار طراحی شده و کسب و کار انلاین مبتنی بر یکی از این مدل ها را میسر می سازد.

سیستم چند فروشندگی این امکان را فراهم می‌کند تا در یک فروشگاه اینترنتی، چندین فروشنده به طور همزمان محصولات خود را برای فروش به نمایش بگذارند. در واقع مدیر یک مارکت پلیس، محصولی را برای فروش ارائه نمی کند؛ بلکه بستری را فراهم می کند تا فروشندگان به ازای پرداخت مبلغی به عنوان کمیسیون، بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

ویژگی هایی که سیستم چند فروشندگی باید از آن برخوردار باشد:

  1. پنل اختصاصی برای هر یک از فروشندگان جهت ورود اطلاعات و محصولات
  2. تعیین درصد حق کمیسیون از فروش برای مدیر فروشگاه
  3. ارائه اطلاعات فاکتورها، میزان خرید و فروش و بیشترین محصولات فروخته شده
  4. قابلیت امکان درخواست تسویه حساب برای فروشنده
  5. دارای سیستم بازاریابی و تبلیغاتی
  6. امکان نظارت بر تمام محصولات توسط مدیر
  7. رابط کاربری آسان

تامینک با قابلیت سیستم مارکت پلیس و چند فروشندگی این امکان را برای رشد بیشتر کسب کار به صاحبین آن می دهد .

همکاری در فروش یا فروش رابطه‌ای (یا به‌بیان دیگر فروش واسطه‌ای یا بازاریابی وابسته) روشی مرسوم و پرطرفدار برای درآمدزایی و کسب در آمد از طریق اینترنت است. که مشتریان شما با یاد گرفتن و آموزش درآمدزایی از طریق سیستم همکاری در فروش می‌توانید بدون داشتن محصول و یا خدماتی، پورسانت از فروش محصولات دیگران دریافت کنند. همکاری در فروش که برخی تلفظ انگلیسی آن یعنی افیلیت مارکتینگ – Affiliate Marketing را به‌کار می‌برند، علاوه بر درآمدزایی برای افراد عادی، می‌تواند راه بسیار موثری برای افزایش فروش و درآمد یک مجموعه باشد.

بازاریابی وابسته (همکاری در فروش) یا Affiliate Marketing روشی است که در یک روند فروش، علاوه بر فروشنده و خریدار، نفر سومی به‌عنوان واسطه فروش، خریدار را به فروشنده وصل می‌کند. ویژگی این حالت، این است که با اضافه شدن نفر سوم که همان بازاریاب سیستم همکاری در فروش است، قیمت محصول برای مشتری تغییر نمی‌کند و در اصل این شخص سود جداگانه‌ای روی محصول نمی‌گیرد، بلکه از سهم خود فروشنده، درصدی به بازاریاب سیستم همکاری در فروش می‌رسد. به‌بیان خیلی ساده باید گفت بازاریاب فروش، مشتری را پیدا می‌کند و آن را به سمت فروشنده می‌فرستد. حال هر کسی که از طرف آن بازاریاب، تبدیل به خریدار شود، بازاریاب درصدی را بابت پورسانت دریافت می‌کند. ساز و کار این سیستم به همین شکل است.

تامنیک با ارائه سیستم همکاری در فروش و پنل اختصاصی به کاربران و مدیریت آن این راهکار را برای شما اماده نموده است .

در بازاریابی فرد به فرد و تبلیغات، با توجه بیشتر بازاریابان به شکل های مستقیم تر ارتباطی با مشتریان خود، انقلابی در حال وقوع است. در گذشته ارتباطات بازاریابی تک بعدی بود و تبلیغ کنندگان با مصرف کنندگان گمنامی از طریق رسانه های گروهی، گفت وگو می کردند. اکنون ارتباطات در حال تبدیل شدن به یک مکالمه فرد به فرد، با استفاده از رایانه ها، پست، شبکه های اجتماعی و .. است . این فرصت با ایجاد مزیت برای کاربران به وجود می آید .

سیستم معرفی به دیگران ( دوستان ) قابلیتی است که تامنیک در اختیار مشتریان شما برای طراحی این نوع بازاریابی قرار می دهد .

هوش تجاری (BI)

داشبورد مدیریتی ابزاری است که برای ارائه کلیه KPI های مدیریتی مهم در یک مکان واحد، به اشتراک گذاشتن دانش با مدیران سطح C به روشی کارآمد و همچنین توانمندسازی مدیریت به منظور تصمیم‌گیری سریع و مبتنی بر داده واقعی براساس جدیدترین اطلاعات به کار گرفته می‌شود.

اهمیت داشبوردهای مدیریتی زمانی جلوه پیدا می‌کنند که در فرایندهای تصمیم گیری استراتژیک نیاز به جمع بندی داده‌های پیچیده و تبدیل آن‌ها به دانش و گزارش‌های عملی وجود داشته باشد.

این کار را می‌توان با استفاده از یک نرم افزار گزارش‌دهی انجام داد که مدیرعامل را قادر می‌سازد بتواند به طور دقیق، عملکرد کسب و کار در معیارهای اصلی با داده‌های واقعی را مشاهده نماید.

اطلاعات به دست آمده مدیران سطح بالا را قادر می‌سازد تا تصویری روشن از سازمان خود، شناسایی فرصت‌های شغلی، تعیین نوع بهبود مدیریت KPI و تعیین درآمد و سود بیشتر به‌دست آورند.

معمولا داشبورد مدیریتی به گونه‌ای سازماندهی می‌شود که بتوانید اطلاعات را تا حد ممکن به وضوح مشاهده کنید.

البته خوب است بدانید که داشبورد با نرم‌افزارهای گزارش ساز متفاوت هستند؛ گرچه داشبورد به نوعی گزارش‌های خلاصه‌ای را در اختیار مدیران قرار می‌دهد اما در واقع باید بگوییم که این دو کاربردهای کاملا متفاوتی دارند.

درحالی که داشبوردهای مدیریتی، روشی بسیار موثر برای تصویرسازی از اطلاعات است که دید کلی به مخاطب می‌دهد تا بتواند بر مبنای آن بتواند درست تصمیم‌گیری کند، گزارش سازها را می‌توانیم نرم‌افزارهایی بنامیم که گزارش‌هایی را در سطوح مختلف طراحی و تهیه می‌کنند.

هوش تجاری یا Business Intelligence، باعث می‌شود تا مدیران ارشد کسب و کارها، بتوانند تصمیمات خود را بر مبنای دیتای عملیاتی پیش برده و از این محل، تصمیمات موثرتر و سازنده‌تری بگیرند. هوش تجاری یا BI، ابزار خود را از گزارشات سازمانی، داشبورد، داده‌ها و به طور کلی اطلاعات دریافت کرده و آن‌ها را به یک خروجی هدفمند منتهی می‌سازد.

داشبرد BI تامنیک به مدیران کمک می کند تا ریسک فرآیند ها و رویه های سازمان خود را کاهش دهند.

مدیریت یکپارچه

سیستم های یکپارچه می توانند دسترسی به اطلاعات و ارتباطات را در سراسر سازمان فراهم بیاورند. با استفاده از راه حل های  یکپارچه می تواند فاصله بین مکان های متعدد را از بین برده و گردش اطلاعاتی را برای همه کاربران همچنان به صورت پایدار حفظ کرد.

عملیات های یکپارچه مزیت های بی شمار دیگری را نیز فراهم می آورند:
افزایش دسترسی و قابلیت اطمینان
کاهش تعدد وظایف
ارزیابی اطلاعات فوری
کشف نیازهای نامحسوس ، نقاط قوت و ضعف کسب و کار
اگر نگران این هستید که چگونه پیشرفت کسب و کارتان را رقم بزنید، یک سیستم یکپارچه می تواند این پیشرفت را برای شما به ارمغان بیاورد.

وجود پلتفرمی آنلاین پیشرفته با مدیریت یکپارچه محصولات و خدمات، محتوا، تبلیغات، انبارداری و ارسال، خرید و فروش ، بازارایابی مشتریان با ابزار گوناگون و یکپارچه که بتواند در هر ساعت و در هر مکان به آن دسترسی داشت و کسب و کار خود را با آن مدیریت نمود مزیت بزرگی است که هر تیم مدیریتی به آن نیاز دارد .

تامنیک با ارائه محصول یکپارچه علاوه بر اینکه نیاز شما از وچود جند نرم افزار را حل می کند به شما برای ایجاد و راه اندازی یک یا چند فروشگاه اینترنتی پیشرفته و با ویژگی های انعطاف پذیر و امکانات مدیریتی کامل همراه با پشتیبانی تخصصی و خدمات گسترده یاری می رساند .

وجود پلتفرم های مختلف به معنای پشتیبانی از طیف وسیعی از کاربران می باشد.
در حوزه فروش بیشتر کاربران  گوشی های اندرویدی دارند و برخی گوشی آیفون و این به آن معناست که سیستم مجموعه باید سیستم عامل های Android و IOS را ساپورت کند و در صورت عدم ساپورت مجموعه نمی تواند آن کاربران را ساپورت کند و این به منزله ضعف مجموعه می باشد.
البته که سیستم های تحت وب تمامی پلتفرم ها را ساپورت می کند اما اپلیکیشن مزایای بسیار فراوانی دارد که به مشتری لذت کاربری بیشتر می دهد .

تامنیک تمامی پلتفرم های معروف که کاربران از آن استفاده می کند را شناسایی کرده و برای آن نسخه متناسب آن را ارائه کرده است.